Czy warto wybrać się na kierunek studiów: digital marketing i social media?

Internet, w tym również media społecznościowe, dają dziś niemalże nieograniczone możliwości nie tylko w kontekście poszukiwania informacji czy nabywania dóbr, lecz również reklamy. Coraz częściej wykorzystują ten fakt zarówno światowej sławy korporacje, jak i lokalnie działające przedsiębiorstwa. Na rynku poszukiwani są więc specjaliści z zakresu digital marketingu, którzy mogą pozyskać wiedzę na studiach kierunkowych.

Poznaj digital marketing

Digital marketing to jedna z dziedzin marketingu, która bazuje przede wszystkim na informacjach pozyskiwanych poprzez portale społecznościowe bądź strony internetowe. Wykorzystywane są one do tworzenia efektywnych kampanii reklamowych, dzięki którym przedsiębiorstwa mogą generować zyski. Studenci kierunku digital marketing i social media poznają:

  • zagadnienia związane z SEO, SEM czy UX (w tym content marketing oraz tworzenie reklam google ads),
  • zasady tworzenia efektywnych kampanii marketingowych,
  • narzędzia, za pomocą których można tworzyć i prowadzić kampanie (także zagadnienia z zakresu marketing automation),
  • zasady, zgodnie z którymi funkcjonuje nie tylko świat reklamy, ale i biznesu, (również podstawy cyfrowego public relations)
  • modele prowadzenia biznesu online,
  • zagadnienia z zakresu analityki internetowej (w tym google analytics).

Dlaczego opłaca się wybrać kierunek zarządzanie oraz digital marketing?

Studia z digital marketingu to doskonała alternatywa dla tradycyjnego marketingu, który skupia się na różnych formach reklamy – prasowej, wizualnej, zewnętrznej. Studia z marketingu tradycyjnego dostarczają ogólnej wiedzy, jednak nie dają konkretnej specjalizacji, która jest dziś pożądana przez pracodawców. Ponadto to właśnie reklama internetowa pozwala osiągać optymalne wyniki, jednak warunkiem jest jej odpowiednie przygotowanie, a jednocześnie opracowanie pełnej strategii. Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego zlecają tworzenie kampanii, których bazą jest promocja w sieci, a pozostałe formy stanowią jedynie swego rodzaju dodatek. Digital marketing stanowi dobre rozwiązanie dla osób, które chciałyby być konkurencyjne na rynku pracy i nauczyć się wykorzystywać potencjał reklamy internetowej w praktyce. Natomiast studia podyplomowe z marketingu dedykowane są zarówno osobom z wykształceniem humanistycznym, jak i ścisłym.

Przeczytaj także:  Jak tworzyć skuteczne hashtagi na Instagramie - poradnik i przykłady

Specjalność digital marketing a potrzeby współczesnego rynku pracy

Studia podyplomowe podejmujemy, aby zwiększyć perspektywę pozyskania ciekawej i dobrze płatnej pracy. Pojawia się więc pytanie, jak absolwenci kierunku digital marketing odnajdują się na współczesnym rynku pracy? Wiedza z tego zakresu jest obecnie bardzo pożądana przez pracodawców. Daje możliwość pozyskania zatrudnienia w agencjach reklamowych, korporacjach, a także mniejszych firmach, które stawiają przede wszystkim na innowacyjność i wszechstronny rozwój. Marketing na studiach podyplomowych nie jest kolejnym kierunkiem, który jedynie dobrze prezentuje się w CV – daje on konkretne umiejętności, które można wykorzystać w praktyce, pracując przy dużych, flagowych projektach. Eksperci z zakresu marketingu są zdania, że każdy, kto chciałby rozwijać się w tej dziedzinie, prędzej czy później będzie musiał uzupełnić swoją wiedzę z zakresu marketingu internetowego. Już teraz przedsiębiorcy zainteresowani są przede wszystkim reklamą internetową, przy czym jej zaprojektowanie wiąże się z koniecznością nie tylko pozyskania, ale i trafnego przeanalizowania danych. Bez dobrych specjalistów, posiadających fachową wiedzę, nie jest to możliwe. Warto zauważyć, że osoby te mogą otrzymać dobrze płatną posadę, w ramach której każdego dnia będą stawiać czoła nowym wyzwaniom.

Online marketing: nowoczesna ścieżka kształcenia kompetencji ekspertów

Osoby zainteresowane podjęciem studiów podyplomowych coraz częściej chciałyby zdobywać wiedzę poprzez kanały komunikacji zdalnej. Jest to nie tylko bardzo wygodne, ale i praktyczne rozwiązanie, dające dostęp do najlepszych uczelni i zajęć z ekspertami w sposób interaktywny. Niemniej jednak, czy studia z zakresu digital marketingu online są równie efektywne? Rezultaty kształcenia zarówno w przypadku zajęć stacjonarnych, jak i prowadzonych zdalnie są identyczne, przy czym często nauka w domowym zaciszu okazuje się przyjemniejsza, przez co łatwiej przyswoić pewne pojęcia czy zagadnienia. Osoby, które planują karierę w branży marketingowej, zwłaszcza pod kątem marketingu internetowego, powinny być obyte z narzędziami komunikacji zdalnej, z którymi będą miały do czynienia w codziennej pracy. 

Żródło grafiki: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/brazowe-oprawione-okulary-905163/

Czy warto wybrać się na kierunek studiów: digital marketing i social media?
Przewiń na górę